Malin Åkerström

MIN PRINSESSA ÄR VÄRLDENS BÄSTA

Publicerad 2011-11-22 22:29:01 i Allmänt,

Rubriken beskriver alltså min Topanga! Hoppträningen gick super Topanga gjorde inte en enda hinderfel vilket inte är så ovanligt längre. Det var en del markarbete i början och där är hon kung! Lydig och gör allt perfekt. Sen hoppade vi en oxer och ett räcke med kort anridning och jag fick hoppa oxern på 140 och räcket på 130. Känns bra att hoppa lite högre igen jag kände absolut ingen osäkerhet hos mig, jag litar verkligen på henne igen vilket hon är mer än värd <3 Sen hoppade vi en låg och en bana på valfri höjd. Den låga gick sådär, hittade inte riktigt rytmen men Toppi skuttade glatt runt i alla fall. Sen tog jag en bana på 130 och inte en centimeter lägre någonstans vilket tyder på att mitt självförtroende ligger på topp igen. Felfritt hoppade prinsessan runt och det kändes som en promenad i parken. Hon tog inte i utan bara skuttar runt lika lätt som när banan var på 80 cm. Det är svårt att förklara känslan men det finns ingen bättre känsla :D älskade häst <3


Detta blev hennes sista Lena träning innan hennes hoppvila som hon ska få om 1,5 vecka :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela