Malin Åkerström

:)

Publicerad 2011-11-24 22:03:17 i Allmänt,

Satte igång med ridandet direkt när jag kom till stallet!

Först ut var Wicky och hon fick en sväng ute! Jobbade mycket med de tipsen jag fick igår och idag var första gången på länge jag känner att jag lyckats med ett ridpass ute på henne! Hon var vild som vanligt men jag fick till det = LYCKA fina bästa wicky <3

Som nummer 2 red jag Topanga som egentligen mamma skulle ha ridit men hon hann inte, men jag tog hennes roll och satte på dressyrsadeln och dressyrtränset och trimmade i ridhuset. Massa skänkelvikningar, slutor, tempoväxlingar, nästan riktigt galoppiruetter och byten :D det var riktigt kul att rida i dressyrsadeln och Toppi var som vanligt AWESOME

Som nummer 3 red jag Jody och jobbade med det vanliga, det vill säga övergångar och att han ska ta stöd på bettet. Sen så kom jag åt hans svaga punkter riktigt bra. Fin ponny!

Som nummer 4 var det Maggan! Red lite hårdare idag med massa volter och åttor och jobbade med att få bort hennes tjaffs i traven. Mot slutet var hon sjukt fin och galoppen var grym hela tiden. Kunde verkligen rida henne mellan hand och skänkel!

Sist och som nummer 5 red jag Bananen. hon var mysig idag pigg och glad och sammarbetsvillig. Red även henne lite hårdare och hon orkade riktigt bra! Tänkte på vilken skillnad det är på henne för en månad sen gick det max att galoppera 1 varv i ridhuset och då fick man kämpa! Nu kan jag galoppera nästan hur mycket jag vill :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela