Malin Åkerström

Wicky <3

Publicerad 2011-12-13 23:28:18 i Allmänt,

Hon förtjänar ett helt egen inlägg för hon är så jävla bra :')

För 2,5 år sedan satt jag på hennes rygg för första gången. Hon var då 6 år och riden i ett par månader. Jag älskade henne och hennes inställning men då var jag inte ute efter en så outbildad häst eftersom jag skulle köpa min första stora häst. Men jag har aldrig släppt tankarna på denna häst och många gånger har jag kollat på filmerna från den provridningen. I våras såg vi henne på annons och en längtan inom mig blev allt starkare. Jag ville ha henne men jag ville inte sälja Candy för hon var/är ju mitt allt. Men när det blev som det blev med candy letade vi upp den gamla annonsen på Wicky och ringde för att se ifall hon fanns kvar, vilket hon gjorde. Vi åkte och provade henne och det kändes bara så rätt, så perfekt och jag älskade henne vilket jag innerst inne gjort enda sen första gången jag satt på hennes rygg. Redan efter jag ridit bestämde vi oss för att vi ville ha henne. Jag ville ha henne och ingen annan. Den 3 september hämtade vi hem henne, hästen som redan har förvandlat min värld.

Hon är speciell, alla dagar kan man inte galoppera, alla dagar kan man inte skritta, hon är den som galopperar över travbommar på träningarna, den som är vildast, den som skrämmer alla andra hästar bara för att hon låter som ett jetplan när hon galopperar, men hon är den med ett hjärta av guld och en vilja av stål, hon är den som älskar att springa i alla väder mest i hela världen. Hon är den bästa som finns och på de här lite drygt 3 månaderna har hon förändrat hela min värld. Hon gör mig så lycklig och jag älskar henne så oerhört mycket! Hon är sig själv och jag älskar henne precis som hon är alla dagar i veckan!

Hon var min dröm som gick i uppfyllelse, nu börjar jag faktiskt på riktigt tro att en dröm kan bli verklighet även om det känns som att jag lever i en dröm i hennes närhet.


dagen då min dröm blev sann <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela