Malin Åkerström

skola,jobba,rida,plugga!

Publicerad 2011-12-07 22:51:56 i Allmänt,

skön skoldag idag som vanligt nu efter UF redovisningen!

hade insläppet i stallet och alla hästarna uppförde sig idag vilket är rekord!

Red ett intensivt pass på Oscar som till en början var sitt jobbiga jag men sen blev han sitt fina jag så jag är nöjd :) Han har fått en mycket bättre galopp så nu är det lite lättare att komma åt honom ordentligt!

Dressyrtränade Wicky för Birre. I början gick det väldigt bra och vi gjorde massa svåra saker för lilla Wickan. Men sen gick det utför och hon blev vildare och vildare så det slutade med att vi fick ge upp. Det är ingen ide att fortsätta rida när hon hetsar upp sig för mycket för då blir det bara värre, hon är rätt speciell min fina häst <3

Red bananen och jobbade med att lägga 15 meters volter i galopp vilket gick över förväntan! hon orkade riktigt många. I övrigt så har hon blivit riktigt fin nu, hon rör sig mycket bra och lätt med en mycket bättre bjudning än tidigare.

Sen så har jag gjort det vanliga, mocka, fixa mat, Topanga och Wicky har gått i skritten. Jag broddade faktiskt Maggan och Bananen också och de skötte sig över förväntan!

Nu ska jag plugga tills jag somnar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela