Malin Åkerström

Magnifique 2011

Publicerad 2011-12-31 13:06:31 i Allmänt,

Maggan började jag rida i april. Hon hade då vilat ett halvår och innan dess hade hon lärt sig skritta, trava och galoppera någorlunda bra. Carina har alltid sagt att hon tror att hon skulle passa mig för hon är pigg och ganska skarp i huvudet.

Jag gillade henne från början mest för hur gärna hon ville arbeta och hur snabbt hon lärde sig. Hon är en riktig arbetsmyra! Hennes positiva inställning smittade alltid av sig på mig när jag red henne.

Men det var inte hela tiden en dans på rosor, bara det att fånga henne i hagen kunde ta en halv evighet. Att borsta och göra ordning henne var vissa dagar livsfarligt, hon sparkade och stegrade och ville inte alls.

Men efter att få ha henne hela sommaren på landet började hon bli mer och mer tillgiven, där gjorde ju jag allt med hästarna, red, borstade, fodrade och fixade.

Vi hoppade in henne under hela sommaren och hon har hela tiden haft väldigt lätt för sig. Hon gick hela tiden från klarhet till klarhet.

Jag har hela tiden försökt tränga bort tankarna på hur mycket jag gillar henne och hur fäst jag blivit vid henne eftersom hon ska säljas men det går inte. Hon är underbar!

Hon hade en skada i höstas men efter det har hon gått framåt med stors steg i utvecklingen. Hon har fått en reglerbar galopp och hoppar svåra banor och man kan höja upp hinder hur mycket som helst utan att hon ens bryr sig.

Hon ger mig så mycket glädje fina Maggan! Om hon inte blir såld ska vi ta ut henne på tävlingsbanorna nästa år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela