Malin Åkerström

Hoppträning!

Publicerad 2011-12-20 21:53:46 i Allmänt,

Wicky: På framridningen var hon finare än någonsin, verkligen sjukt fin! Den första övningen gick bra men så fort hon ser ett hinder laddar hon som tusan. Vi hoppade en serie som jag tyckte hon gjorde riktigt bra, serier är svårt för henne eftersom hon accelererar så mycket, men hon klippte utsprånget på 140 bara sådär, tog inte ens i. Sen gick det utför haha, hon blev bara mer och mer taggad desto längre träningen blev och när jag skulle hoppa en bana var hon på tok för stark så det gick inte att svänga eller ngt. Men efter att ha tagit mig igenom banan med några halter gick sista linjen super. Hon jobbade lite för mycket mot mig på slutet. Men men hon är Wicky och finast i världen i alla fall. Lena säger att det finns massa hopp i henne men att hon är sjukt svår. Men jag ska kämpa och jobba vidare, älskar ju denna häst och känslan jag har på hennes rygg.

Nu blir det ett litet break för henne, hon ska mest gå ut i veckan och sen ska hon bara gå i skritten en vecka när jag är borta. lite semester vilket hon verkligen förtjänar.

Maggan: Fick rida själv på henne idag vilket var superbra! Hon var fin på framridningen, fin på alla övningar och fin på banan. Helt super hoppade hon, serier har hon aldrig hoppat och den tyckte hon var jobbig men hon kämpade på bra i alla fall. Hoppade ett språng på 130 och man känner att hon är lite fundersam innan ett sådant hinder eftersom hon inte har hoppat högt men ändå hoppar hon av hur lätt som helst. På banan tabbade jag mig lite men hon fixade det i alla fall duktig som hon är.

Hon ska också vila nästa vecka, eller alla mina hästar ska vila nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela