Malin Åkerström

Fredag

Publicerad 2017-09-15 07:59:45 i Allmänt,

Finally fredag. Lite examinationer i skolan och sen helg. Det är den sista skoldagen då klassen är samlad innan vi slutar detta program. Lite sorgligt och så skrämmande. Igår hade jag mitt sista pass på KUA. Två veckor är ingen lång tid men så nära vi i teamet kom varandra i alla fall. Underbara människor som skulle vara drömmen att få som kollegor i framtiden. De var alla så himla duktiga inom sina yrkesroller och inspirerade verkligen mig. Jag är tacksam för det team jag hamnade i och den tid vi fick tillsammans för att driva avdelning 57 på Danderyds sjukhus.


Gårdagens stora höjdpunkt var att Lotta träningarna startade igång igen. Jag hoppade Vera som är så magisk så det är helt otroligt. Hon är precis som en gummiboll. Känslan hon ger är den bästa känslan jag vet. Det är bara att hålla i sig för mellan varven känns det som att "the sky is her limit". 

Men att livet ska flyta på för en stund har jag för längesedan gett upp hoppet om.. Topanga har fått en ny attack av något som gör att hon har så himla ont igen. Håkan var ute på sin semester för att titta på henne. Finns det ens så engagerade veterinärer? Jag är evigt tacksam för min i alla fall. Höga doser medicin och vi hoppas att det även denna gång får en ljus vändpunkt för en stund. Hon klarade sig utan medicin i tre veckor.. Tre veckor på snart 7 månader. Det är sorgligt och det gör så förbaskat ont i mig att se henne såhär. Älskar henne mer än allt annat i livet. 

Topanga och Amy sover inne på nätterna då det finns en varg vid mitt jobb!? Som äter får, hundar och jagar hästar. Amybus får inte bli någons middag! 

Cara ska hoppas i helgen och jag ska jobba. Måste verkligen jobba ihop lite pengar efter två veckor med lite lite jobb för att ekonomin ska kännas bra. Hoppas på att hinna lägga många timmar med mina fyrbenta vänner i helgen efter två intensiva veckor. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela