Malin Åkerström

Torsdag

Publicerad 2016-04-07 08:41:09 i Allmänt,

Dagarna springer förbi och jag hinner knappt med känns det som. Jag sitter just nu på ett tåg som krånglar så jag får se om jag kommer fram till skolan. Missade gårdagens skola för att jag hade ett möte så det skulle ju vara bra att vara där idag. 

I måndags fick jag någon idé om att Contendra inte såg fräsch ut när jag joggade henne på lina. Jag ville direkt på kvällen ungefär ta henne till veterinären. Mamma sa att jag skulle avvakta så åkte upp svintidigt i tisdags innan skolan och joggade henne en kvart på lina och då såg hon fin ut. Kollade henne i alla möjliga vinklar och varv. Jag tycker att det alltid är något när jag tror det vilket gjorde att jag inte kunde släppa det dock. Jag joggade henne en gång till på kvällen på lina och då såg hon också fin ut. Men ändå var jag lite orolig. Tack och lov har jag världens bästa veterinär som jag skickade filmer till och han tyckte hon såg jättefin ut med bra ryggverksamhet och allt. Skönt!! Jag måste varit så trött så jag såg dubbelt i måndags eller något. Igår joggade jag henne i skogen och hon kändes fräsch och hon hoppade ju lagklassen i söndags som en på miljonen så döende är hon nog inte.  

Cara red jag i tisdags på ridbanan men passet blev inte så bra. Jag var dålig och hon fortsatt lite trött. Men lite bra saker gjorde vi i alla fall. Jag har så oerhört höga krav på mig själv när jag rider henne då det känns som att hela hennes framtid vilar i mina händer ungefär. Men jag tycker samtidigt att det här med unghäst är så fantastiskt roligt och spännande. Igår kom Cara in med ett väldigt stort balltramp. Fick tvätta och sätta bandage och ringa Håkan som fick kolla på bilder. Han blev besviken på bilderna efter min beskrivning av balltrampet vilket ändå kändes lugnande och han sa att det kommer att läka fint. Imorse var hon varken varm eller svullen vilket är bra. 

Asta och Princen trimmas på varvat med uteritter. Jag lyckades fixa ett intervallpass ute med Asta häromdagen. Hon är lite vild ute men hon blev superfin efter en stund. Idag gör Asta ett snabbjobb med Ninni på Täby inför nästa veckas årsdebut. Hoppas hon känns bra eftersom det endast är jag som ridit och tränat henne sen i december. Tyvärr kan jag inte vara med och titta idag då jag är i skolan.. Men jag får nog en rapport senare om hur hon kändes. 

Topanga tränade jag dressyr på igår för Birre. Det hör ju inte till vanligheterna. Men jag ska faktiskt tävla dressyr på henne på söndag. Fick frågan om att vara med i vårt dressyrlag så jag tackade ja eftersom jag ändå inte gör något speciellt i helgen. Jag har aldrig tävlat dressyr, jag kan inte bokstäverna i ett ridhus och innan igår visste jag inte om Topanga kunde rygga. Men Topanga verkar ha koll på grejerna. Världens finaste häst liksom! Jag vet inte vad för division vi ska rida men programmet är Lätt A:3. Måste memorera programmet noga för fel väg vill jag inte rida. 

Diva har ridits ut på i veckan och jag är fortfarande lycklig över känslan hon gav mig i helgen. Idag ska vi en sväng till mälarkliniken för en underhållsbehandling efter en operation hon gjorde förra året. Hon känns ju super så vi hoppas att veterinären också tycker det! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela