Malin Åkerström

Tisdag

Publicerad 2016-04-26 23:04:06 i Allmänt,

Jag lever fortfarande på helgen som var och kollar om och om igen på filmen från Contendras 140-debut. Jag är så stolt över henne och jag är en riktigt lycklig ägare till henne. 

Vardagen tar dock inte hänsyn till att jag vill leva vidare i min lyckobubbla och fortsätter som vanligt. Skola igår och idag men vi håller på med ett pararbete så det är rätt okej ändå. 

Asta och Princen har samlat en hel del energi när jag har varit borta och jag jobbar med att återfå energinivån i balans. 

Diva och Contendra joggades igår och vilar idag. Perfekt efter tävling men dåligt för min planering att de vilar samma dag men det som känns bäst för dem står i min lag att utföra. 

Topanga fick jag busa med i skogen igår. Jag saknar henne så hjärtat värker om jag är borta för länge. Hon är min livspartner och bästa bästa vän! 

Cara red jag i söndags när jag kom hem och idag. Jag fortsätter att rida ut med  fokus på övergångar. De är ju inte perfekta men Cara är ändå fin och träningen går framåt. Hon känns pigg igen och jag ökar kraven successivt vilket hon såklart märker men accepterar. Hon vill göra rätt! Hon får avsluta varje uteritt med att dundra på en långsida i galopp på fältet för att hon ska tycka att det är roligt trots all jobbig träning hon får utstå först. Jag är så motiverad med henne och jag älskar känslan i galoppen ute på fältet. Det är som balsam för själen och jag fantiserar över hur fint hon kommer att hoppa när man får till den riktigt bra och mellan hinder. Nästa vecka kommer Åsa hit och hjälper oss. Jag känner ingen som är så bra på unghästar så jag längtar. Hur snällt är det inte att åka från Dalarna för att hjälpa lilla mig!? 

Nu börjar det bli sovdags! Imorgon står lite plugg på schemat vilket är grymt! 

Världens bästa lag och lagledare <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela