Malin Åkerström

Sundbyholm

Publicerad 2016-04-23 19:51:20 i Allmänt,

Årets första tävlingshelg utomhus är igång och hästarna känns super! 

Igår började vi med 120cm för både Diva och Contendra och båda två kändes hur bra som helst och var felfria. Contendra brukar aldrig kännas så avspänd i första klassen. Alla linjer stämde och jag tycker att jag ändå red ganska så bra. 

Idag hoppade Diva 130cm och visade alla sina cirkuskonster inne på banan före startsignal.. Det gjorde att jag fick rida lite forcerat och två bommar rullade ner i farten. Men hon hoppade runt och gjorde också många fina språng. Är nöjd över det men vill såklart alltid rida henne bra.

Contendra hoppade i elitlaget 130cm och var felfri på en lång och tekniskt svår bana. Hon kändes så himla bra. Laget tog sig faktiskt vidare till omhoppning som alltså gick i 135cm. Jag kom lite på båge in i en kombination och hon hoppade väldigt högt på a vilket gjorde att hon rev bakbommen på b då hon där också hoppade lite för högt. Men jag kan inte vara nöjdare än vad jag är. 

Imorgon blir det 140-debut för tendris och vi är lite nervösa inför det både hon och jag men vi tar ett hinder i taget och gör vad vi kan. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela