Malin Åkerström

Onsdag

Publicerad 2016-04-20 22:32:50 i Allmänt,

Dagarna springer som vanligt förbi. Jag har ju lyxvecka eftersom jag slipper åka in till skolan. Men jag har spenderat ett par timmar om dagen hos mormor för att göra hemtentan. Nu är det bara lite småfix kvar innan jag kan skicka in den! 

Jag har ridit Asta och Princen alla dagar hittills denna vecka och varvar med trim på ridbanan, uteritter och klättring. Imorgon ska vi åka till Täby och galoppera. 

Contendra red jag ut på igår med sällskap av Sofia och Sippan. Sofias andra häst är helt klart ett bättre sällskap men vi tog oss över järnvägen och red på ängen. Tendran var rätt fin, helt avspänd i trav men inte helt i galopp men ändå okej. Härligt var det och hon kändes bra. 

Cara red jag också ut på fast själv igår. Hon är så snäll och går fram överallt. Hon kändes pigg och jag gjorde en massa övergångar i både trav och galopp. Kände mig lycklig i hela själen efteråt för hon var så fin! Idag har jag fått expert tips från Åsa och lite små fix ska göras så kommer Cara förhoppningsvis få mer ork. Jag tycker att det är svårt att veta när man ska rida på och när man ska låta henne vila om hon känns trött. Hon har fått återhämtning så fort hon har upplevts trött hittills men nu ska jag rida på en period för orken blir ju inte bättre i slutändan av att vila. 

Idag har hästarna fått skor och jag tog alltså med Diva till Cara och Contendras stall. Hann både rida och klippa Diva medan tendris och Cara skoddes. 

Det blev också ett kvällspass med Topanga idag som är lite matt men är världens finaste!! 

Dunder Divan <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela