Malin Åkerström

Ny vecka

Publicerad 2016-04-18 22:17:00 i Allmänt,

Denna vecka känns lite skum för jag kommer inte att åka till skolan en endaste dag. Men pluggfri är jag inte för vi har en hemtenta som ska in på torsdag.. 

Jag har ju glömt att berätta om rara Caras tävlingsdebut. Hon hoppade 80 och 90cm på Jälla. I 80cm travar hon glatt in i ridhuset, tittade inte på något och hoppade hela banan i galopp och felfritt också. Världens modigaste tjej!! I 90cm var hon också jätte duktig men väldigt trött så två bommar föll i början av banan innan hon också insåg att shit det var inte bra och avslutade därför banan väldigt fint. Men hon hade ju så mycket att titta på överallt och gnäggade åt allt och alla i hopp om att någon skulle vilja bli hennes vän. Jag valde att också rida lugnt utan tryck för att hinna med att svänga och bara ge henne en avspänd inblick i tävlingslivet. Hon var lätt att lasta på vägen hem också så en stor guldstjärna till henne. 

Contendra har varit fin i helgen men idag fick hon ett jobbigt återfall av sitt hemska jag. Tack och lov har Arnold sagt att det är tillåtet att trimma tills de lyder. För trimmande på det gjorde jag i en timme innan jag kände mig någorlunda nöjd. Dock gick hon aldrig förbi en hörna på ridbanan utan att kasta sig under den timmen.. Jag red på grannstallets ridbana och mockredskapen där liknar tydligen självlysande krokodiler eller något liknande. Men men hon blev som alla andra dagar väldigt fin även om det ska kosta lite blod, svett och tårar först. Älskar min tendra alltid men ibland önskar man att hon kunde tänka lite logiskt och andas ut litegrann. 

Diva hoppade jag på igår och som alla gånger man svävar över hinder med henne så blir man så beundrad över hennes enorma mod och vilja. Hon är liten som tusan men hennes inställning och fighting Spirit väger upp hennes storlek så det räcker och blir över. Fantastisk var hon alltså!! 

Topanga tog jag en tur ute med imorse och jag vet ingen annan häst som man kan sitta och skritta på lång tygel på och ändå tycka att den känns underbar.  

Princen har trimmat mycket i helgen och fick därför komma ut på tur idag. Det är som en livsgnista tänds i honom varje gång han lämnar gården. 

Asta fick några lugna välförtjänta dagar efter sin insats på Täby och har därför samlat på sig lite för mycket energi som jag försöker få bukt med. 

I övrigt så hänger jag hos mormor i veckan för att skriva hemtentamen och idag skrev jag faktiskt hälften. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela