Malin Åkerström

Helgen är över

Publicerad 2016-04-04 09:50:31 i Allmänt,

Snart är jag framme i skolan, vi börjar 10 istället för 9 idag vilket är skönt efter en intensiv helg. 

Gårdagen bjöd ju på 5 starter i Södertälje och i lördags fixades alla hästar, Asta och Princen red jag på Täby Galopp. Planen var att galoppera lugnt och det gick faktiskt rätt bra på Princen men när Asta kom på upploppet så la hon i ett par extra växlar. 

Cara lasttränade vi i lördags och hon gick in och ur transporten tre gånger på 30 min vilket är en stor förbättring. Vi åkte även en liten sväng. Nu är hon lite förlåten för förra gången. Igår hoppade Cara ur sin hage och hoppade tydligen staket + dike bakom i ett jättestort språng. Orädd är hon! Hon har några dagars vila för att återhämta sig men huvudet på henne orkar mer än kroppen så hon tycker att det är meningslöst. Men hon är gullig hon!

Jag har hunnit med en middag hos min saknade Jenny i lördags också. Synd att hon bor en bit bort nu men så roligt att ses igen. 

Känner mig så nöjd med mina starter igår. Både Divas och Contendras 130 starter är jag nog mest nöjd med! Vill tävla mer men nu blir det två lediga helger för både D och C. Välbehövligt då schemat blir lite intensivt i maj och juni. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela