Malin Åkerström

Fredag

Publicerad 2016-04-29 08:17:46 i Allmänt,

Jag sitter på tåget påväg in mot skolan.. Redovisning och opponering står på dagens skolschema. Jag känner att det där sommarlovet vore bra nu!! Idag avslutas en kurs och på måndag börjar sista kursen innan lovet!

Jag har inte varit i skolan på två dagar och jobbat väldigt lite hemifrån också. Vi fick så mycket gjort i måndags och tisdags så det har helt enkelt inte behövts. 

I onsdags städade jag och åt lunch hos mormor innan jag hämtade upp min saknade och fina vän Bella som hängde med mig hela eftermiddagen hos Diva och galopphästarna. Bella bor utomlands och kommer hem typ 2 veckor per år och är alltid satans fullbokad då så det gäller att boka en tid i god tid om man ska hinna träffa henne. Roligt var det att träffa henne även om jag kände mig vit som ett spöke i jämförelse med henne..

Contendra har jag ridit ut på i två dagar nu. Hon var snäll i onsdags men mindre snäll igår. Men ändå släppte det faktiskt. Jag har alltså fått hoppa av och gå över järnvägen för att komma bort till skogen och fältet. Men hon har varit snäll att hoppa upp på igen vilket hon inte brukar vara. Jag vill att hon ska få lite lugna dagar men ändå hållas fin eftersom tävlingarna rullar på just nu. Ute slappnar hon konstigt nog av fortare men är svårare att ha på plats som jag vill. Men det fixar jag när jag återvänder till ridbanan. 

Cara red jag ju ut på i tisdags och fortsatte med mina eviga övergångar. Igår hoppade vi lite. En studs, lite travhoppning och vi avslutade med ett par språng i galopp. Hon var lite för pigg i början och jag fick jobba hårt med att kunna lägga volter. Att rida ut har varit bra för vi är nu duktiga på att rida rakt fram men att svänga var svårare. Men med lite tragglande gick det att svänga också. Studsen gick sådär, travhoppningen dåligt och hoppningen i galopp super. Hon var så pigg i början så hon rusade in i studsen och ibland fick jag styra ifrån för att inte riskera att ta två skutt i ett språng. Travhoppningen blev kaos. Hon hoppade helt fel och ofta för tidigt men klarade hindret alla gånger men det gav nog ingenting direkt. När hon sen lite trött skulle hoppa i galopp var hon fantastisk. På lite halvlånga tyglar, i en galopp som är längre än ett ösregn så kan hon hoppa som satan. Tänk när man kan hålla ihop henne mer vilka språng man kan producera. Då kommer jag få hålla i mig hårt för att hänga med. Framtiden känns så bra med min lilla Cara även om dagens pass blev något rörigt.

Diva fick hoppa för Lotta igår. Vi gjorde absolut inte vår bästa träning. Men vi har inte tränat på ca 1,5 år.. Hon var springig och min timing sög. Hon visar återigen på ett mod utöver det vanliga och en inställning till hinder som är grym. När hon blir trött blir hon lite springig och jag hänger bara med istället för att bromsa upp det hela och sitta kvar. Många saker var bra men många måste bli bättre. Jag hade henne inte på plats helt vilket jag borde ha. Hästen är fantasrisk och häftig som få men hon måste bli starkare och jag bättre! Träningen var nyttig och bra. 

Nu måste jag hinna titta lite på arbetet jag ska redovisa.

Världens finaste Diva, om du ändå kunde stanna för alltid <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela