Malin Åkerström

En dag som denna trivs jag

Publicerad 2015-09-23 22:03:31 i Allmänt,

Skolan var mellan 10-12,30 idag vilket är precis lagom länge för min smak. Åkte sen först till mina hästar och mockade och fixande innan Wicky fick sin promenad på 50min. Försöker hålla ett högt tempo så hon får powerwalka lite och jag med. Känns bra att hon är mer anfådd än mig. Vi båda behöver bättra på vår kondis och om en vecka ungefär ska vi börja jogga..

Trimmade sen ett lite kortare pass på Contendra som har haft två lugna dagar. Fuskade därför med gramanen men hon var superfin. Jag har så mycket jag vill förbättra och så mycket att jobba med vilket är fantastiskt roligt. 

Sen red jag galopphästarna som känns super just nu. Hoppas det innebär att de också kommer springa snabbt på deras nästa tävling.

Sen åkte jag till stora wäsby och hopptränade en nygammal häst. Honey heter hon och jag tävlade henne lite år 2012 åt min kompis som ägde henne då. Nu har hon en ny ägare och självklart tycker jag att det är roligt att hoppa och träna mer än vad jag har möjlighet till. Honey var sig lik vilket är skoj. 

Nu är jag hemma och ska strax äta middag. Blir väl sovdags sen. Så nöjd med dagar då jag får rida mycket för det finns absolut inget bättre!!


Tror det är ngn slags syskonkärlek!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela