Malin Åkerström

Tung dag

Publicerad 2014-08-18 22:29:22 i Allmänt,

Äntligen i min säng efter ett jobbpass som sträckte sig mellan 08.30 och 21.30. 

Men jag har ridit 8 hästar och spenderat eftermiddagen och kvällen på brunmåla. Lite tunga besked blev det men vi håller tummarna. 

Joggade hästarna som tävlat ute och de var fina och fräscha. Contendra fick skutta lite för första gången på 2 veckor och hon hoppade super. 

Trimmade de andra. Wicky travade bommar och även om hon travade de i 180 så var det åtminstone trav. 

Jody åkte idag hem till sin ägare och vi kommer såklart sakna honom en massa!! Finaste ponnyn! 

Ikväll är en kväll då jag känner mig så liten, betydelselös och ensam. Pussade på hästarna när jag kom hem och de är som man kan trycka på en on och en off knapp på mig när jag går in och ur stallet. Där inne känns det som att jag hör hemma, som att det finns en mening med att jag finns, jag känner mig älskad och så lycklig! 


Hejdå ponnyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela