Malin Åkerström

Resultat Märsta!

Publicerad 2013-03-10 21:05:04 i Allmänt,

Silver Shadow
 
110 cm: 4 fel! Shit asså vad duktig han var lille Silver. Han hoppade spänstigt över alla hinder (spänstigt för att vara Silver) och rev det sista för bränslet tog slut. Hans livs andra tävling och trots för många galoppsprång överallt klarade han det fint. man kan ju inte låta bli att gilla honom även om han är som han är ;)
 
Dunder Divan
 
110 cm: 0 fel! SUPERHÄST. Shit vad hon hoppade, jag höll på att flyga av. Hon var inte alls spänd som sist och hoppade så sjukt lätt från marken och flera decimeter över varje hinder. Grymma bakben har hon också fina lilla Diva <3 rundan kändes super också!
 
Britt
 
120 cm: 4 fel. Hon var rätt fin men jag red riktigt dåligt. Innan hinder 3 så började hon studsa och ryckte därför i min arm så det gjorde ont och då tappade jag fokus och red dåligt resten av banan. rev hinder 7 för jag backade igenom hela svängen. Nöjd med världens finaste men missnöjd med mig som inte kunde ge henne bättre förutsättningar. Hon är väldigt svår Britt, den svåraste hästen jag någonsin har ridit men hon är grym! 
 
130 cm: 4 fel. Rundan var 1000 gånger bättre och hästen är ju så sjukt grym. Allt kändes bättre och hon hoppade hur bra som helst. Rev hinder 6 som alla andra typ, hästarna missuppfattade det hindret lite och ryttarna kom tillbaka för tidigt för att komma tillbaka till en tajt sväng efter så bakbommen såg jag falla för väldigt många på den oxern. Supernöjd med Brittan som kändes fräsch igen :D <3
 
Zero Summer
 
120 cm: 0 fel och 2a. Han är för go underbara hingsten. Rundan var bra och jag svängde där man kunde men tog inga risker förutom in i kombinationen där svängen blev väldigt tajt. Han är så sjukt kul och så sjukt bra :D var typ 100 starter så att bli 2a var helt klart över godkänt.
 
130 cm: 8 fel. Rundan var bra och han hoppade magiskt. Alla svårigheter gick super och jag kände att 140 cm kommer kännas bra när vi är kvalade för det. rev dock samma hinder som på Britt och sen låtsades han att han var väldigt rädd för vattenmattan så kastade sig åt sidan där. Han har innan min tid tittat på vatten och detta vatten hade bara två bommar högt upp så vattnet var det enda han såg. Men jag är inte alls missnöjd då han kändes så fin och någon gång kan han få göra en miss för det gör han så sällan! bästa hingsten <3
 
Ghisela
 
120 cm: 0 fel och 4a. Bra runda och häst! Red samma svängar som på Summer fast gasade lite mer och hon gick på samma sekund som Summer men han är svår att slå. Kul med två färgade rosetter! fina gris <3
 
130 cm: 0+0 fel och VANN!!!!! Lycklig som få efter detta. Hästen är helt fantastisk. Banan innehöll 18 språng, min arm var död och hon är rätt mycket häst att hålla ihop men vi kämpade tillsammans och vann. Grymma, fina, underbara, bästa Grisen <3 min första vinst i 130 också :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela