Malin Åkerström

9 hästar ridna!

Publicerad 2013-03-11 21:40:47 i Allmänt,

Idag har jag ägnat hela dagen åt ridning = en bra dag!
 
Calette: har inte ridit henne på 3 veckor men Marika har ju gjort det. Imorse var det -19 hos oss vilket gjorde henne helt vild. Jobbade bara med att få henne lugn lite lydig tillbaka och när hon inte hade sina ryck kändes hon riktigt fin. Hon har blivit starkare tror jag vilket är super!
 
Ghisela: henne jobbade jag lösgörande saker med i traven och hela galopparbetet gjorde jag utan stigbyglar. Jobbade med att korta och länga och hon kändes riktigt fin!
 
Summer: Honom jobbar jag alltid med att få honom att gå på tyglen vilket är bra mycket lättare sagt än gjort. Men idag var han fin för att vara Summer. Jag skrittjobbade honom mycket igår och i skritt är han bäst så de kan bero på det :)
 
Britt: Jobbade traven som jag gjorde på Ghisela men i galoppen jobbade jag med att flytta in och ut bakdelen för att få henne att lyssna och ha fokus på mig och inte vara överallt och ingenstans. Hon var hur fin som helst fina Brittan <3
 
Drifter: Med honom jobbade jag övningar som ska lära honom att flytta undan för skänkeln och även lydnad för han var lite olydig. Jobbade mest i trav vilket är ovanligt för mig men nu när han ska flytta undan för skänkeln är det bättre att göra det i trav. Tyckte att han kändes som vanligt vilket är bra!
 
Silver: Han jobbades på samma sätt som Drifter fast lite mer galopparbete och han var rätt fin. Man har flera lager att ta sig igenom men är han fin så är han fin.
 
TOPANGA: Åkte till Söderby och red ut på prinsessan. Klättrade lite i olika backar och galopperade lite. underlaget är inte så bra så galopperade där det var bra vilket inte var på så många ställen. Hon var pigg och glad och som alltid helt underbar <3
 
Tiger: Red lite markarbetsövningar och avslutade med att ta några språng och han var fin. Han är rolig och så lättreglerad för att snart bara vara 5 år.
 
Jody: Han jobbades med sin bråkiga vänstersida och mycket förvänd galopp där jag felställde honom för galoppen men rätt för varvet och han blev väldigt fin!
 
Det var dagens ridna hästar och nu avslutar jag kvällen med middag hemma och ska försöka sova tidigt då jag måste åka vid 06.00 imorgon....
 
världens bästa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela