Malin Åkerström

Hovis + veterinär dag = kaos

Publicerad 2013-12-10 18:40:51 i Allmänt,

Idag började jag morgonen med att fånga in våra 3 vilda föl tillsammans med Jenny. Hovisarna verkade de innan de skodde alla 12 hästarna i stallet. L fixade allt i stallet medan jag bytte hästar åt hovjsarna och fixade hästar till Marika. Jenny har även varit till stor hjälp som alltid!

Åkte sen med hovisarna till Wicky och Co. Och verkade där. Var väl klara runt 13.30 så ganska duktigt av våra duktiga hovslagare.

Efter lunch åkte jag och hämtade hem Wicky och red sen en häst ute med Sanna. Kom precis hem lagom till när bästa veterinären Håkan dök upp. Han vaccinerade Wicky, två i stallet, alla föl, 2 åringar och en till på Wickans lösdrift.

Wicky visade enligt några tecken på brunst förra veckan så Håkan fick även kolla om hon var dräktig och det var hon. När han kände på fölis sparkade den honom så levande är den också. W har gått 6 månader nu så 5 kvar :D

Nu har jag precis landat på Foderby och kollar när mamma rider mitt hjärta<3 återkommer med ridpassen senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela